Інклюзивно-ресурсна кімната
У 2019 році на базі Люботинської гімназії №1 за кошти обласного та місцевого бюджетів було відкрито ресурсну кімнату.
Ресурсна кімната – це додатковий інструмент для адаптації психологічного та фізичного здоров’я дітей з особливими освітніми потребами. Заняття у ній сприяють покращенню емоційного стану дітей, активізації мозкової діяльності, зниженню у них тривожності, агресії, нервового збудження, прискоренню адаптації та корекції ігрової діяльності.
У 2020/2021 - 2022/2023 навчальних роках у ресурсній кімнаті проводилися заняття з логопедом Березою Л.М. відповідно до індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Ресурсна кімната містить навчальну, соціально-побутову, ігрову зони та зону відпочинку. У побутовій зоні діти можуть розвивати найпростіші життєві навички, навчаються обслуговувати себе (нагріти їсти, накрити на стіл, помити посуд). Цю зону оснащено сучасними меблями, посудом, кухонною технікою (мікрохвильова піч, електрочайник, електропіч, бойлер для подачі гарячої та холодної води).
У другій зоні (навчальній) проходили заняття та творчі уроки, як індивідуальні, так і в групах. У зоні знаходяться пересувні столи, які можна переставляти залежно від форми заняття, стільці, проєктор та комп’ютер, екран, багатофункціональний пристрій (принтер, сканер, ксерокс).
Третя зона – ігрова та релаксаційна. Тут розміщені м’які меблі, спеціальні килими, на яких можна масажувати стопи, також конструктори, розвивальні ігри та іграшки, книжки та приладдя для малювання.
У 2024/2025 навчальному році організовано освітній процес для учнів з особливими освітніми потребами за дистанційною формою навчання.
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводяться в інтерактивній та ігрових формах у ресурсній кімнаті.
У своїй роботі Анна ГОНГАЛО, практичний психолог, використовує вправи, орієнтовані не тільки на розвиток уваги, пам’яті, уявлення, але і на соціально-побутовий, психо-емоційний та комунікативний розвиток, та проводить заняття, що сприяють формуванню знань про властивості предметів та їх розташування у просторі; розвитку логічного мислення та довільної уваги.
З цією метою у гімназії організовано для учнів з особливими освітніми потребами групові заняття, які дають позитивний результат, а саме: під час занять діти відчувають здорову конкуренцію і намагаються якісніше виконати вправи чи завдання.
Групові заняття розвивають в учнів з особливими освітніми потребами пам’ять, мислення, мовлення, зорове та слухове сприйняття і концентрацію уваги, дрібну моторику рук; формують мотивацію до навчання, пізнавальну активність; виховують любов до народних символів України.
Завдяки цим заняттям у дітей з особливими освітніми потребами покращилась комунікація. Діти навчилися взаємодопомозі та підтримці одне одного. Саме впровадження групових занять дали позитивні результати у таких техніках як казкотерапія, нейровправи, арт-терапія та ритмика.
Значну допомогу при організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами надає використання Інтерактивного логопедичного дзеркала Бріолайт - це інтерактивний нейротренажер для терапії різних порушень, що представляє собою дзеркало на основі комп’ютера із спеціалізованим програмним забезпеченням з функцією запису відео та аудіо та дозволяє виконувати вправи та водночас бачити себе. Цей інтерактивний інструмент розроблено з метою корекції і усунення дефектів у дітей з особливими освітніми потребами для логопеда, дефектолога та психолога. Використання дзеркала дозволяє приєднувати контролери дрібної та великої моторики, допомагає розвивати артикуляцію, вимову звуків, закріплює навички звукового аналізу, тренує мовне дихання, корисно не тільки для виконання вправ на артикуляцію та тренування мовного дихання, але і допомагає дитині почути свою мову, а фахівцю вказати на те, що необхідно виправити дитин.